Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2014

4o Ενημερωτικό Σημείωμα Οκτωβρίου



ΘΕΜΑ 1ο: ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Αγαπητοί Συνάδελφοι,
σας γνωστοποιούμε το πρόγραμμα των ομάδων Πολιτισμού, ύστερα από τις προτάσεις των υπεύθυνων συναδέλφων -εκπαιδευτικών, το οποίο διαμορφώνεται ως εξής:

Ομάδα
Ημέρα
     Ώρα             Χώρος
Υπεύθυνοι

Χορωδίας
Δευτέρα
   19.00 - 20.00    (3ο Δ.Σ)
Μιχάλης Τσαούσης
Χορού
      Τρίτη
 18:00-19:30      (6ο Δ.Σ. ή
                   Δ.Σ. Κάμπου ) 


Νίκος Αρβανιτάκης


Φιλαναγνωσίας
1η Τετάρτη κάθε μήνα
         18:00-20:00 (Ξενοπούλειος Παιδική Βιβλιοθήκη)
Κατσαϊτου Άντα
Λέσχη Ανάγνωσης Ζακύνθου
   Δευτέρα
17:00-19:00  (Γραφεία
                     Συλλόγου)
Μπηλιώνη Μαρία
Σκακιού
      Τρίτη
          ή
     Πέμπτη
  ή Παρασκευή

21:00-22:00

18:15-19:15
(Γραφεία Συλλόγου)
Σαραντίδης Ηλίας
Πήλικας Σταύρος
Φυσιολατρών – Δρομέων Υγείας
    Κυριακή               

Νίκος Φαραός

Για τη λειτουργία των ομάδων « Φιλαναγνωσίας»-« Λέσχης Ανάγνωσης Ζακύνθου» και « Σκακιού» ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ προηγουμένως ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ. Για το λόγο αυτό οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να δηλώσουν συμμετοχή από τη Δευτέρα 3/11 /2014 έως την Παρασκευή 7/ 11 /2014, επικοινωνώντας με τη Γραμματέα του Συλλόγου, Αντωνοπούλου Τασία  στο τηλέφωνο: 6944655704 ή στα γραφεία του Συλλόγου, Δευ-Τετ-Πεμ  7-8:30μμ.

Οι υπόλοιπες τρείς ομάδες ξεκινάνε κανονικά στις ημέρες και ώρες που αναγράφονται στον παρακάτω πίνακα. Για την ομάδα φυσιολατρών , η συνάντηση στα γραφεία του Συλλόγου είναι απλά ενημερωτική.

Ομάδα
Ημέρα
Ώρα
Υπεύθυνος
Χώρος
Χορωδία
Δευτέρα 3/11
19.00 - 20.00
Μιχάλης Τσαούσης
2ο Δημοτικό
             Χορού
Τρίτη 11/11
18:00-19:30
Νίκος Αρβανιτάκης
6ο Δημοτικό ή Κάμπου
Φυσιολατρών – Δρομέων Υγείας
Πέμπτη 6/11
19:30
Νίκος Φαραός
Γραφεία Συλλόγου
Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους συναδέλφους – υπεύθυνους των ομάδων πολιτισμού, οι οποίοι με  τόση προθυμία ανταποκρίθηκαν και φέτος στο κάλεσμά μας.
Ευχόμαστε  οι υπόλοιποι συνάδελφοι με τη συμμετοχή τους να αγκαλιάσουν την προσπάθεια του Συλλόγου.

ΘΕΜΑ 2ο: ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Συνεχίζουμε την απεργία-αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων δεν προχωρούν στην υλοποίηση των σχεδίων δράσης και με απόφασή τους ζητούν να μην αναρτηθούν οι ετήσιοι προγραμματισμοί και τα σχέδια δράσης στο παρατηρητήριο. ΣΥΜΠΟΡΕΥΟΜΑΣΤΕ ΜΕ τους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ όλης της Ελλάδας. ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ για την κατάργηση του Π.Δ. για την αξιολόγηση-χειραγώγηση.  

Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ Π.Ε. ΖΑΚΥΝΘΟΥ



Το Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ζακύνθου « Διονύσιος Σολωμός» καταγγέλλει το Σχολικό Σύμβουλο της 1ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Π.Ε. Ζακύνθου, Ιωάννη Παπαγεωργίου , για τον αντιδημοκρατικό, αυταρχικό και αντισυναδελφικό τρόπο , με τον οποίο αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς-μέλη του Συλλόγου μας από την αρχή της θητείας του και ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες , μετά την ανάληψη από μέρους του του ρόλου του εφαρμοστή της κυβερνητικής- τροϊκανής πολιτικής, σχετικά με τη διαδικασία της αξιολόγησης.

Αντί να υπερασπιστεί τον κατοχυρωμένο και θεσμοθετημένο ρόλο του Σχολικού  Συμβούλου- Επιστημονικού καθοδηγητή και Εμψυχωτή των εκπαιδευτικών ,έχει επιλέξει  και υλοποιεί  με απόλυτη συνέπεια το ρόλο του Συμβούλου- Κριτή-Αξιολογητή, έναν νέου τύπου «ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ»!

Με μια σειρά από έγγραφες και προφορικές οδηγίες προς τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων και  ανάλογες επιλογές στάσεων του,  έχει καταφέρει να σπείρει το φόβο και την ανασφάλεια στα σχολεία του νομού και να  δημιουργήσει ένα κλίμα έντασης , δυσπιστίας και καχυποψίας μεταξύ Διευθυντών και εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών, εκπαιδευτικών και γονέων. Και όλα αυτά τη στιγμή, που οι νομοθετικές διατάξεις και το καθηκοντολόγιο του Σχολικού Συμβούλου, ορίζουν ότι  ο ρόλος του είναι « η συνεχής φροντίδα και υποχρέωση για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών» καθώς και « η δημιουργία ενός εποικοδομητικού κλίματος επικοινωνίας, οργάνωσης και συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων»


ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ο Σχολικός Σύμβουλος που σκοπός του είναι η προαγωγή και η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, ΝΑ ΖΗΤΑ  από τους εκπαιδευτικούς ανάληψη  δράσεων με σκοπό  τον «εμπλουτισμό»  του ατομικού τους φακέλου και την ποσοτική εκτίμηση του έργου τους,  ΕΝΩ ΓΝΩΡΙΖΕΙ  ότι η ουσία και  η ποιότητα της στοιχειώδους εκπαίδευσης  αποτελεί δικαίωμα όλων των παιδιών και προϋποθέτει  ανάληψη πρωτοβουλιών για άμεση κάλυψη όλων των κενών που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες σε εκπαιδευτικούς και ειδικότητες,  για άμεσο διορισμό εκπαιδευτικών, για μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, για τη μη σύμπτυξη τμημάτων και σχολείων ,για τη μη υπολειτουργία και  τελικά  κατάργηση του ολοήμερου σχολείου.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ  ο Σχολικός   Σύμβουλος, που είναι ιδιαίτερα κατηρτισμένος στα παιδαγωγικά θέματα , ΝΑ ΖΗΤΑ από  εκπαιδευτικούς που γνωρίζουν τους μαθητές τους μόλις ένα μήνα να καταθέτουν  προτάσεις διαφοροποιημένης διδασκαλίας , ΕΝΩ ΓΝΩΡΙΖΕΙ  ότι το Υπουργείο υποχρεούται να προσλάβει εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και να επαναφέρει το θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας και την πρόσθετη διδακτική στήριξη.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ τέλος , ένας Σχολικός Σύμβουλος, λειτουργός της δημόσιας εκπαίδευσης, , ΑΝΤΙ  να ΕΜΨΥΧΩΝΕΙ ΚΑΙ  να ΕΝΘΑΡΥΝΝΕΙ  τους  λίγους και απόλυτα αναγκαίους  εκπαιδευτικούς που έχουν μείνει στη  εκπαίδευση , ΝΑ  ΤΟΥΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΚΦΟΒΙΖΕΙ , με την απειλή της αξιολόγησης, της διαθεσιμότητας και της απόλυσης, προσθέτοντας τους ένα επιπλέον  καθημερινό φορτίο επιβίωσης, σε μια κοινωνία που οι πολίτες της παραπαίουν λόγω οικονομικών δυσχερειών και εργασιακής ανασφάλειας, σε μια κοινωνία κρίσης.

Μια  ωστόσο προσεκτική μελέτη του ΠΔ 152/2013 για την αξιολόγηση , καθιστά ολοφάνερο στον κάθε υποψιασμένο εκπαιδευτικό, ότι όλες οι παραπάνω μεθοδεύσεις του Σχολικού Συμβούλου Π.Ε. Ζακύνθου, αποτελούν εκ μέρους του σιωπηρή αποδοχή του ρόλου του ως αξιολογητή και μετατρέπουν  τους εκπαιδευτικούς σε συλλέκτες μετρήσιμων εγγράφων, για  μια επικείμενη ατομική αξιολόγηση τους , ενώ ταυτόχρονα υπονομεύουν  το δικαίωμά τους για συμμετοχή στην απεργία- αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης που έχει κηρύξει  η Δ.Ο.Ε. από τις 25/9/2014.
Με άλλα λόγια ,οι ενέργειες του συγκεκριμένου συμβούλου στρέφονται ενάντια στις ίδιες τις αποφάσεις του κλάδου και του συλλόγου μας, θέτοντάς τον απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα συνολικά.

Στο σημείο αυτό οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου αποτέλεσε κατάκτηση του κλάδου των εκπαιδευτικών, θεσπίστηκε με το νόμο 1304/82 ,με τον οποίο καταργήθηκε ο θεσμός  του Επιθεωρητή, που αστυνόμευε το έργο του εκπαιδευτικού και μετέτρεπε  τη σχολική μονάδα  σε αυταρχική δομή ελέγχου.

Είναι πλέον αδιαμφισβήτητο ότι σε ένα περιβάλλον συνεχών πιέσεων, ελέγχων, «καταγραφών» και έμμεσων απειλών, ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ Η ΙΔΙΑ Η ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ και ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ και ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΟ ΑΓΑΘΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.


Ο ΦΟΒΟΣ και Η ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ δεν έχουν θέση στο χώρο της εκπαίδευσης.
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ είναι ΕΛΠΙΔΑ.
Η  ΠΑΙΔΕΙΑ είναι ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
Η  ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, είναι προϊόν ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ και ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ!

ΚΑΛΟΥΜΕ 
ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ-  ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ-ΓΟΝΕΙΣ 
ΝΑ ΑΝΤΙΤΑΧΘΟΥΝ ΣΘΕΝΑΡΑ
ΣΤΟ ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΟ  ΚΛΙΜΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ  ΠΟΥ ΦΕΡΝΕΙ ΜΑΖΙ ΤΗΣ Η ΝΕΑ ΑΥΤΗ ΜΟΡΦΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΙΣΜΟΥ!

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣΜΑ Προς Διευθυντές , Συλλόγους Διδασκόντων και Εκπαιδευτικούς




                        3ο  Ενημερωτικό Σημείωμα Οκτωβρίου     

                         ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
      ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ  ΚΑΙ  ΚΑΛΕΣΜΑ
Προς   Διευθυντές , Συλλόγους Διδασκόντων και Εκπαιδευτικούς    

Το  Δ.Σ. του Συλλόγου μας , ύστερα από την απόφαση της Δ.Ο.Ε., που ανακοινώθηκε με εξώδικο στο ΥΠΑΙΘ στις 25/9/2014, για απεργία –αποχή από όλες τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης εκπαιδευτικών μονάδων και ατομικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών και λαμβάνοντας υπόψη: α) τις προτάσεις των μελών του Συλλόγου στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση της 2ας Οκτωβρίου, β)  τις αποφάσεις των Συλλόγων δασκάλων όλης της χώρας , όπως κατατέθηκαν στην Ολομέλεια των  Προέδρων στην Αθήνα  στις 6 Οκτωβρίου και  γ) την ενυπόγραφη  άρνηση του 95% των μελών του Συλλόγου μας να συμμετάσχουν στις  διαδικασίες αξιολόγησης των ν.3848/2010, 4024/2011 και του π.δ. 152/2013, οι οποίοι συνδέουν την αξιολόγηση μέσω αυθαίρετων ποσοστώσεων  με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών , οδηγούν σε κατηγοριοποίηση  των σχολικών μονάδων και δεν εισάγουν κανένα πλαίσιο ανατροφοδοτικής και γνήσιας παιδαγωγικής διαδικασίας αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου,

                        Σας ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΙ την Απόφαση του Συλλόγου μας
         Να συμπορευθεί με την απόφαση της Δ.Ο.Ε. ΓΙΑ ΑΠΟΧΗ-ΑΠΕΡΓΙΑ
 από όλες τις διαδικασίες της Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας και  της  Ατομικής Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών από τις 25/9/2014 έως την 1/11/2014

                                                    ΚΑΙ  ΚΑΛΕΙ :

1)      Τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων
v  Να μην επικαιροποιήσουν, τροποποιήσουν ή συμπληρώσουν την ετήσια έκθεση αξιολόγησης  του εκπαιδευτικού έργου, στο Δίκτυο του Παρατηρητηρίου της Α.Ε.Ε. μέχρι τις 15/10.2014, σύμφωνα με την με αρ.πρωτ.155906/Γ1 /30-9-2014 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, χωρίς σύμφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας.
v  Να μην αναρτήσουν στο Παρατηρητήριο τα Σχέδια δράσης  και τους Ετήσιους Προγραμματισμούς των Εκπαιδευτικών Μονάδων, σύμφωνα με την εγκ. Φ3/528/137969/Γ1/2-9-2014 του ΥΠΑΙΘ, καθότι το παρατηρητήριο της Α.Ε.Ε., που λειτουργεί ως ιστοχώρος , είναι «μια σταθερή δομή ενίσχυσης και υποστήριξης του θεσμού της Α.Ε.Ε. στο ελληνικό σχολείο».
v  Να μην ασκούν πίεση στους εκπαιδευτκούς για ανάληψη προγραμμάτων και δράσεων, τα οποία είναι προαιρετικά, προκειμένου να αξιολογηθούν  στη φάση μιας μελλοντικής εθελοντικής ή μη ατομικής αξιολόγησης.

2)      Τους Συλλόγους Διδασκόντων :

v  Να συμπορευθούν με τις αποφάσεις της Δ.Ο.Ε. του Μαίου-Ιουνίου 2013 σχετικά με τη συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και τη συμπλήρωση των δεικτών και να τροποποιήσουν τυχόν διαφοροποιημένες θέσεις που κατέθεσαν, καθώς όσες σχολικές μονάδες τάχθηκαν με τις απόψεις της Δ.Ο.Ε. φαίνεται ότι προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα  στην υλοποίηση της Διαδικασίας  της Αυτοαξιολόγησης και  γι’ αυτό  ζητάτε τώρα εκ νέου από τους Διευθυντές τροποποίηση –επικαιροποίηση- συμπλήρωση της έκθεσης που έχουν καταθέσει  μέχρι τις 15-10-2014, σύμφωνα με την αρ.πρωτ.155906/Γ1 /30-9-2014 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ . Οι  Σύλλογοι διδασκόντων πρέπει να ζητήσουν ενημέρωση από τους Διευθυντές και να μην επιτρέψουν τροποποιήσεις χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου, καθώς αρκετοί διευθυντές   μπορεί να  έχουν αντικατασταθεί από άλλους στις εκάστοτε σχολικές μονάδες.
      Επίσης είναι δυνατό ακόμα και να αποσύρουν τα σχέδια δράσης που 
      κατέθεσαν τον Ιούνη –στα πλαίσια αυτής της δυνατότητας τροποποίησης.

v  Να προσέξουν κατά την κατάθεση και υπογραφή του Ετήσιου Προγραμματισμού εκπαιδευτικού έργου του Σχολείου τα παρακάτω:

       α) Σύμφωνα με τα ΠΔ 200 και 201 του 1998 και το άρθρο 39 του         Ν.1340/2002 , ο Σύλλογος Διδασκόντων υποχρεούται «Από 1 έως 10     Σεπτεμβρίου να κάνει τις απαραίτητες προπαρασκευαστικές εργασίες
            και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου και του         ωρολόγιου προγράμματος» και « σε τακτική συνεδρίαση πριν από             την έναρξη των μαθημάτων να προγραμματίσει τις εκπαιδευτικές            δραστηριότητες του  σχολείου για όλο το σχολικό έτος.»
            Τα παραπάνω αφορούν στον προγραμματισμό εκδηλώσεων-εορτών            και επισκέψεων του σχολείου  ή συναντήσεις με γονείς και           εξωτερικούς  φορείς στο σχολείο στα πλαίσια κάποιων εκπαιδευτικών             δραστηριοτήτων , οι  οποίες  αναφέρονται στον προγραμματισμό  για                λειτουργικούς λόγους ,με απλή αναφορά τμήματος συμμετοχής- χωρίς        ονοματεπώνυμα εκπαιδευτικών- τίτλου δράσης και πιθανού χρόνου   επίσκεψης. 
             Στο σημείο αυτό οφείλουμε να επισημάνουμε ότι καμία                 πραγματοποίηση εκπαιδευτικής δράσης δεν είναι υποχρεωτική .
            Σύμφωνα με την εγκύκλιο  Αρ.πρωτ. Φ12/390/92065/Γ1/13-6-2014            του ΥΠΑΙΘ  με θέμα: « Ενέργειες προγραμματισμού του        εκπαιδευτικού έργου  σχολικού έτους 2014-2015» ισχύει το εξής:
            « Η συμμετοχή των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών σε        Προγράμματα ή δραστηριότητες είναι πάντα προαιρετική και        μπορούν να πραγματοποιηθούν , όπως ρητά αναφέρεται στα Π.Δ.
            200 και 201 /1998, στα πλαίσια της σχολικής ζωής , μόνο με            απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και τη σύμφωνη γνώμη του      Σχολικού Συμβούλου, που έχει την ευθύνη της επιστημονικής –            παιδαγωγικής  καθοδήγησης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών    των      σχολικών μονάδων.»

v  ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ, οι δράσεις ανέκαθεν γινόντουσαν και  θα  συνεχίζουν να γίνονται από τους εκπαιδευτικούς  για το όφελος των μαθητών και σε καμία περίπτωση στην συγκεκριμένη συγκυρία, δεν πρέπει να αξιοποιηθούν για τη στήριξη της             διαδικασίας της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας με την  κατηγοριοποίηση των σχολείων που κάνουν περισσότερες ή λιγότερες δράσεις και αντίστοιχα των εκπαιδευτικών στα πλαίσια της ατομικής αξιολόγησης.
         Για το λόγο αυτό , οι σύλλογοι διδασκόντων πρέπει να πάρουν
         αποφάσεις  , σύμφωνα με την απόφαση της Δ.Ο.Ε. για αποχή-απεργία
         από τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, με τη μορφή 
«Μη      ανάρτησης στο  Παρατηρητήριο του    Σχεδίου δράσης   και του Ετήσιου Προγραμματισμού της      Εκπαιδευτικής τους  Μονάδας»,  σύμφωνα με την εγκ. Φ3/528/137969/Γ1/2-9-2014 του ΥΠΑΙΘ.
Προς την κατεύθυνση αυτή πρέπει να συμπορευθούν και οι διευθυντές. Η περίοδος αυτή είναι κρίσιμη για την υλοποίηση ή όχι των διαδικασιών της αξιολόγησης και  οι εκπαιδευτικοί σε όλη την Ελλάδα πρέπει να δηλώσουν στάση άρνησης.

3)      Τους εκπαιδετικούς :

v  Να  συμπορευθούν με τις αποφάσεις τις Δ.Ο.Ε. μέσα στους Συλλόγους Διδασκόντων και να απέχουν από τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης
      Της σχολικής μονάδας.

v  Να μη ζητήσουν ατομική αξιολόγηση –αν κληθούν εθελοντικά- καθότι και η μισθολογική προαγωγή από βαθμό σε βαθμό είναι
      προς το παρόν παγωμένη , ενώ το νέο μισθολόγιο που ετοιμάζεται
      θα αλλάξει τελείως τα σημερινά δεδομένα.

v   Σχετικά με τον προγραμματισμό του διδακτικού του έργου,
       Ισχύουν όσα ορίζει το άρθρο 36 του Ν1340/2002, δηλαδή:
       « Οι εκπαιδευτικοί προγραμματίζουν τη διδακτέα ύλη των          μαθημάτων τους και συμμετέχουν στον γενικότερο       προγραμματισμό δραστηριοτήτων της σχολικής μονάδας ,          λαμβάνοντας υπόψη τους τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ, του     Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και των Συμβούλων.»

Σύμφωνα με τα παραπάνω , οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται
σε έναν τριμηνιαίο προγραμματισμό διδακτέας ύλης, ο οποίος
 μπορεί και να παραμείνει στην τάξη τους  και σε καμία περίπτωση δεν υποχρεούνται σε κατάθεση προτάσεων διαφοροποιημένης διδασκαλίας – όπως τους ζητήθηκε προφορικά- ή κατάθεσης των φωτοτυπημένων εργασιών- καθότι αυτά υπεισέρχονται μέσα στη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης  και  έμμεσα υποκαθιστούν θεσμούς που ήταν πάγιες κατακτήσεις του κλάδου, όπως η ενισχυτική διδασκαλία, η πρόσθετη διδακτική στήριξη και η ειδική αγωγή.
Οι ειδικότητες  πρέπει να επικοινωνήσουν με το σύμβουλό τους.